satsumas, clementiner och mandariner

Idag har jag bisarrt ont i ryggen! Jag steg upp kvart över 5 som vanligt för att dricka te med pojkvännen innan han drar till jobbet och jag kom knappt ur sängen. Försöker fixa mig genom att ha på värmeförband inhandlat på apoteket och äta höstens första satsumas. Åh, så gott!

Försökte komma på skillnaden mellan satsumas och clementiner (och mandariner för den delen) men mindes inte alls så jag googlade det och tydligen har det med skalet och säsongen att göra. Mandarinerna säljs nästan inte alls färska för de har så mycket kärnor, clementinerna kommer inte förrän närmre jul och satsumas är tydligen lite syrligare med tunnare skal.
 
Jahapp! Gott är det iallafall och citrusdoften väcker helt klart julkänslorna.
Nu ska jag försöka ta mig upp från soffan och fixa till mig så att jag kan ta mig till skolan senare.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0